از من سئوال می کنند چگونه کفیل بنیاد کودک شویم؟

+0 به یه ن

در زیر مراحل را برای کفالت از داخل ایران توضیح می دهم. در خارج از ایران با شعب خارجی تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید. شماره تماس های شعب خارجی اینجا هستند:
من معمولا توصیه می کردم که مددجو را ازشهر خود انتخاب کنید تا با نیازهای واقعی اش آشناتر باشید. ساده ترین نیازها نیازهای اقلیمی هستند. مثلا من هر آبان به حساب مددجویانم در تبریز (امسال مهاباد هم اضافه شده) پولی برای خرید لباس زمستانه واریز می کنم. به عنوان کسی که در تبریز بزرگ شده این کار چنان طبیعی می نماید که اصلا نیاز به گفتن ندارد. چند سال پیش یک کفیل از استرالیا کلی عصبانی شده بود وقتی از مددجویش درتبریز سئوال کرده بود که چه شکلاتی برایش بخرد و او هم جواب داده بود شکلات نمی خواهم به جایش برایم کاپشن بخر. آن خانم در اینترنت کلی تهمت به بنیاد کودک سر این موضوع زده بود و من از حیرت انگشت به دهان مانده بودم که چه طور آن خانم خود درک نکرده که تا زمستان نرسیده باید به فکر کاپشن مددجویش باشد و کار به جایی رسیده که طفلک مددجو غرورش را زیر پا بگذارد و طلب کاپشن کند. البته با خودم اندیشیدم و دیدم شاید اگر من کفیل مددجویی از اهواز بودم و او از من عینک آفتابی ریبن می خواست همین قضاوت را می کردم و احتمالا یک اهوازی مرا بیشعور می خواند که درک نکرده ام که عینک آفتابی چه قدر ضروری است! برای همین هست که می گویم بهتر است از شهر خود انتخاب کنید. این طوری دغدغه های مادران را بهتر درک می کنید و نانوشته های بین سطور را هم می خوانید. به علاوه اگر بهانه بیخود آوردند هم درک می کنید. می دانید کجا اصرار ورزید و کجا چشم پوشی کنید.
در حالت معمول من توصیه می کنم که از شهر خود مددجو بپذیرید. اما اکنون ما در وضعیت عادی نیستیم. سه ماه هست که ما در وضعیت جنگی به سر می بریم. مددجویان را از شعبی بردارید که بیشترین ضربه را خورده اند. از مهاباد، از سنندج و از شعب بلوچستان.
مراحل پذیرش مددجو
۱) به سایت بنیاد کودک بروید.
۲) روی «پیوستن به بنیاد کودک» و سپس تکمیل فرم همیاری کلیک کنید:
۳) پس از پر کردن فرم همیاری شما می توانید لاگ-این کنید و سپس با استفاده از جست و جویی که در کنار صفحه اصلی هست لیست مددجویان را ببینید. با وارد کردن مشخصاتی نظیر شهر یا سن می توانید مددجویی با مشخصات مورد نظرتان بیابید.
اگر بخواهید از مهاباد انتخاب کنید ابتدا در فرم جست وجو آذربایجان غربی را بزنید بعد گزینه انتخاب شهر نمایان می شود و می توانید بنگرید.
قبل از ثبت نام و لاگ-این این گزینه ها روشن نمی شوند. به خاطر حفظ اطلاعات مددجویان امکان مرور مشخصات را برای کسانی که لاگ-این نکرده اند محدود نموده اند.
۴) بعد از انتخاب مددجو
روی مربع کوچک زیر اسمش کلیک کنید. سپس دگمه زرد رنگ «مرحله بعد» راکلیک کنید. اینجا می توانید انتخاب کنید که آیا همه مبلغ مورد نیاز او را تقبل می نمایید یا بخشی از آن را. مبلغ مورد نیاز نمایان هست. اما می توانید با کلیک بر علامت هفت فارسی در کنار رقم مزبور رقم دیگری را وارد سازید. سپس «تایید درخواست پذیرش همیاری» را کلیک کنید. این طوری شما کفالت را پذیرفته اید.
چگونه به حساب مددجو پول بریزیم؟
برای پول ریختن باز در حساب خود لاگ-این کنید و به صفحه خود بروید. پس از لاگ-این دو علامت خانه قرمز و زرد در سمت بالا و چپ صفحه نمایان می شود. با کلیک روی دگه قرمز می توانید به صفحه اصلی بنیاد که موتور جست و جوی مددجو هم در آن هست بروید. با کلیک بر خانه زرد به صفحه خود که اطلاعات مددجویانتان در آن هست رهنمون می شوید. در سمت راست صفحه تان دگمه های مختلف هست از جمله دگمه پرداخت وجه. با کلیک بر آن به صفحه دیگری می روید که در آن گزینه های متفاوت از جمله پرداخت مقرری و پرداخت فوق العاده هست. با کلیک روی مربع کوچک مربوط بر پرداخت مقرری لیست مددجویان با مبلغ مقرری شما می آید. با رفتن زیر صفحه یکی از بانک ها را (لزومی ندارد در آن حساب داشته باشید) کلیک کنید بعد وارد صفحه ای می شوید با وارد ساختن شماره کارت تان و رمز پویا می توانید مقرری را از حساب بانکی خود به حساب مددجویان واریز کنید.
هر شش ماه یک بار گزارش مددجویان به همراه نامه های آنها به شما ارسال می شود. اگر علاوه بر مقرری هدیه ای بالای ۳۰۰ تومن (به عنوان پرداخت فوق العاده) پرداخت کرده باشید گزارش جداگانه برایش می آید. گاهی در مورد نیاز های مددجو نوشته می شود. شما می توانید تصمیم بگیرید که آن را برطرف کنید یا نکنید. اجباری نیست.
از منظر عملکرد بنیاد کودک مطمئن هست. چندین سیستم نظارتی دارد که در سایت می توانید ببینید. افراد بسیاری (دانشجویان و....) با آنها همیاری می کنند و تا به حال هیچ رسوایی ای گزارش نشده. تا کنون گزارش فسادی نیامده اما شاید اولویت های مورد نظر شما با آنها فرق کند. شعبه تبریز در این باب بسیار باز عمل می کند. مثلا من معتقد بودم که مددجویان که دانشجو می شوند باید کار نیمه وقت بیابند. این خلاف سیاست بنیاد بود که علی الاصول برای دانش آموزان طراحی شده. با آنها وارد مذاکره شدم و قبول کردند که هرچند با کار دانش آموزی مخالفت باید شود اما کار دانشجویی برای آینده شغلی لازم هست. از این موارد بسیار داشته ایم. این گونه شما می توانید تاثیراتی بسی بیشتر از پرداخت مقرری در دراز مدت داشته باشید. سرفرصت برایتان از برخی تجربه ها می نویسم. فعلا مددجویان شعبه مهاباد را دریابید.

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]