6-7میلیون توریست خارجی در سال می كنه 6-7 میلیارد دلار درآمد ارزی! خدا بده بركت!

+0 به یه ن

با شرایط اقتصادی كه پیش آمده جذب توریست خارجی می تواند گره های زیادی بگشاید. می دانم برخی از شما خواهید گفت با توجه برخی ضوابط و قوانین كه در ایران هست توریست ها مایل نیستند بیایند ایران. ترجیح می دهند بروند آنتالیا در تركیه یا بانكوك كه این ضوابط نیست.

 توجه داشته باشید كه توریست ها طیف های گسترده ای دارند. با وجود همین مسایل و ضوابط كه داریم باز هم خیلی ها در دنیا علاقه مند هستند كه بیایند ایران. اگر برنامه ریزی درست باشد و زیرساخت های لازم به راه باشند و به اندازه ی كافی تبلیغ شود به راحتی ایران می توان در سال ۶-۷میلیون توریست خارجی جذب كند. نفری هزار دلار سود برسانند مبلغ قابل توجهی می شود.

خوشبختانه شهرهای اصفهان و شیراز و تهران را در اروپا خوب می شناسند. تا حدی یزد و كاشان را نیز. اما جاذبه های گردشگری ایران خیلی بیشتر است. همدان زنجان كرمانشاه و....پتانسیل بسیار بالایی برای جذب توریست خارجی دارند.تبریز عزیز ما و شهر ها و مناطق اطراف آن هم بسیار مستعد جذب توریست است اما متاسفانه در دنیا آن قدر كه باید شناخته شده نیست. عامل اصلی كه تبریز از جایگاه درخورش در صنعت توریسم برخوردار نیست همانا زلزله های مخرب ادواری در آن بوده است. اگر مسجد كبود كه روزگاری "فیروزه ی جهان اسلام" لقب داشت در زلزله تخریب نمی شد اگر قصر هشت-بهشت تبریز ویران نمی گشت تبریز الان یكی از توریستی ترین و شناخته شده ترین شهرهای دنیا بود. پریرو تاب مستوری ندارد/ چو در بندی سر از روزن برآرد.

اما افسوس زلزله ها و نیز غارت های اشغالگران  در طول قرن ها كار خودشان را كرده اند. به هر حال با همین با باقیمانده نیز می شه علی الاصول سالی ۳۰۰-۴۰۰ هزار نفر توریست از كشورهای پیشرفته (علاوه بر گردشگران سنتی تبریز از شهرهای ایران و نیز كشورهای همسایه) جذب كرد. منتهی باید برایش زحمت كنید. باید سعی كنیم شهر خود را به دنیا معرفی كنیم تا تشویق شوند بیایند برای گردش.

كسانی كه به خارج می روند یا مقیم خارج هستند می توانند شهر خود را به خارجی ها معرفی كنند و آنها را تشویق به سفر به ایران كنند. وبلاگ های توریستی به انگلیسی هم خیلی در معرفی شهرمان به خارجی ها مفید خواهد بود. سال ۸۸ من یك سری یادداشت در وبلاگم نوشتم و خواننده های وبلاگم را تشویق كردم كه به زبان فارسی وبلاگ توریستی دایر كنند. آن زمان وبلاگ های زیادی در مورد تبریز نبود كه با این دید نوشته شود. اما چند روز پیش یك مقدار جست و جو كردم و دیدم از سال ۸9 وبلاگ های زیادی به این سیاق باز شده.  وبلاگ هایی بسیار خوش سلیقه و جذاب. خوبه با همین سبك و سیاق وبلاگ هایی به زبان انگلیسی هم دایر شود. وبلاگ هایی كه آثار تاریخی و دیدنی های طبیعی شهر و دیارمان را معرفی می كنند. همچنین آداب و رسوم زنده ی مردم را منعكس می نمایند. از مسایل جنجال برانگیز می توان اجتناب كرد تا وبلاگ بدون مشكل به راه خودش ادامه دهد و مثمر ثمر باشد.راه اندازی و اداره ی چنین وبلاگی برای صاحب وبلاگ شیرین و نشاط بخش خواهد بود. به نفع شهر و مملكت ما هم هست كه چهره ی زیبا و انسانی آن را به دنیا بشناسانیم. علاوه بر جذب توریست فواید بسیار دیگری هم می تواند داشته باشد. در این باره باز هم خواهم نوشت.

پی نوشت: لطفا مطلب حاضر و همچنین این سری نوشته ها را كه در مورد جذب گردشگر هست به طرقی كه می توانید به اشتراك بگذارید. هر چه تعداد خواننده ها بیشتر باشد احتمال این كه در عمل مورد توجه قرار گیرد بیشتر می شود.

این هم از وبلاگ انگلیسی خودم برای معرفی بخشی از زیبایی های آذربایجان.

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]