جعلیات اینترنت جهت عرضه در دکان ها

+0 به یه ن

در فضای مجازی انواع واقسام مطالب جعلی منتشر می شود. در این یک سال و نیم گذشته همه مان شاهد بود که چه قدر چرت وپرت در مورد کرونا و ماسک و واکسن و.... منتشر کردند و خیلی از آنها را به سخنان فلان پروفسور (که وجود خارجی نداشت) منسوب کردند. برای بدنام کردن جریان های هویت طلبی اقوام مختلف هم مطالب جعلی در اینترنت زیاد منتشر می شود. مثلا پارسال در فصل پاییز که جنگل ها با بلای آتش سوزی دست و پنجه نرم می کردند، یک کانال تلگرامی که وانمود می کرد متعلق به یکی از این جریان های هویت طلبی قومی (قومی به غیر از ترک وفارس) است قوم خود را ترغیب به آتش زدن جنگل های آذربایجان می کرد. فوری گزارش داده شد و کانال را بستند. تبلیغ به خشونت و وندالیزم غیرقانونی است و چنین صفحات وکانال هایی، هم مطابق قوانین فتا و هم مطابق قانون های رسانه هایی مثل تلگرام و فیس بوک و....فوری بسته می شوند.

 گاهی هم از این قبیل مطالب جعلی به جریان هویت طلبی قوم ترک نسبت داده می شود. در چنین مواردی است که دکانداران مبارزه با پان ترکیسم جشن می گیرند! دیگه جنس مغازه شان برای مدت ها جور شده! فوری مطلب جعلی را در صفحات مجازی خودشان منعکس می کنند. کلی علیه آن هارت و پورت می کنند و عملا نظردهندگان را هدایت می کنند که با یکدیگر در توپیدن به پانترکیست ها و سپس تمام ترک ها (از جمله طفل شش ماهه از والدین ترک) مسابقه بگذارند. اسمش را هم می ذارند ایجاد فضایی برای تبادل افکار.

  واقعیت این هست که اگر کسی واقعا نگران وندالیزم باشد وقتی مطلبی در ترویج وندالیزم در فضای مجازی می بیند و گمان می کند جدی است به جای آن که به فکر ایجاد "فضا برای تبادل افکار" به آن شکل باشد، به این فکر می کند که به مسئولان مربوطه هشدار دهد تا اون اثر مورد نظر را از وندال های احتمالی محافظت کنند. این دوستان که دکان مبارزه با پانترکیسم راه انداخته اند بیشتر به فکر جورکردن جنس مغازه خود هستند تا حفظ بناها و .... از وندالیزمی به انگیزه قومی که ما را از آن می ترسانند. 

 جالبه که این جعلیات مروج وندالیزم و.... که برای بدنام کردن جریان هویت طلبی منتشر می شود کوچکترین بازتابی در صفحات هویت طلبان ندارد. اصلا هیچ اهمیتی نمی دهند و توجهی به این جعلیات ندارند. چه برسد به این که بخواهند به پیام آنها عمل کنند. ولی عموم مردم تهران و نیز خارج نشینان، صفحات این جریان را نمی خوانند. شناخت آنها از این جریان از کانال همان دکانداران هست. اونها هم برای این که مغازه شان همیشه مشتری داشته باشد تصویری مخدوش ارائه می دهند. 🍀@minjigh

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]