به قول دوستان ترکیه ای: «عشق درد ندارد.»

+0 به یه ن

مینجیق:

با این نکته که به تعویق افتادن سن ازدواج به سلامت روحی و جسمی افراد و به سلامت روانی و اخلاقی جامعه ضربه می زند موافقم.
اما بزرگترین دلیلی که من می بینم دخترها را از ازدواج می ترساند همین قوانین ضد زن مربوط به ازدواج هست. می ترسند ازدواج کنند و خدای ناکرده همسر ناتو از آب در بیاید و گرفتار شوند. اگر قانون های مدنی و خانوادگی در کشور متناسب با واقعیات جامعه امروز جامعه بود این همه ابزار دست یک شوهر ناتو نمی داد که دمار از روزگار زنش در بیاورد. در نتیجه دخترها کمتر از ازدواج می هراسیدند.
می گفتند اگر فوقش ناتو از آب در اومد طلاق می گیرم.

ظاهراین قوانین به نفع مرد هست. کاش دست کم این قوانین مردهای جامعه را پروار می کرد. آخه اون هم نیست. این قوانین که متناسب با نیاز و فرهنگ جامعه امروز ایران نیست از مرد و زن فقط ناتوها را پروار می کنه. نجیب ها را -اعم بر زن و مرد- در مقابل ناتو ها خلع سلاح می کنه.

یه نفر:

یکی دیگه از دلایل مهم اینه که اگر مادر و به خصوص پدری فکر می کنه پسرش (بین این همه پسر که نمی تونن یا ...) شرایط ازدواج داره، خیلی دست بالا می گیره. شاهد بودم که خیلی سخت کسی رو هم شان می دونن. حرفی هم که شما زدید خیلی درسته، الان احتمال توزرد درومدن خیلی زیاد شده، برش مهریه هم دیگه مثل سابق نیست. ممکنه به قیمت زندگی آدم تموم بشه ازدواج...
من به روزه پونزده روزه جنسی و نقشه دشمن علیه اون اشاره داشتم که بخندیم! 

مینجیق: 
روزه پانزده روزه جنسی نیست. ۱۵ ساله هست. خوبه که بخندیم اما چیزی که یارو می گفت بیراه نبود.۱۵ سال محرومیت جنسی شوخی بردار نیست.
معمولا وقتی ملاها از این حرف ها می زنند روشنفکران چپ به آنها می خندند. اما می دانید چیست؟ در این قبیل مسایل، انسان شناسی آخوند ها از انسان شناسی روشنفکران چپ ایرانی بالاتر و برتر هست. بیخودی نیست که در شطرنج بازی سیاست آخوندها، روشنفکران چپ را کیش و مات کردند.
می توان گفت روشنفکران لیبرال و جبهه ملی تن به خیلی کارها ندادند و معتقد به «هدف وسیله را توجیه می کند» نبودند و در نتیجه از صفحه حذف شدند. اما روشنفکران چپ ، کم از مردم بی خبر به عنوان دیوار گوشتی سو استفاده نکردند، در اعمال خشونت کوتاهی نکردند، به شیوه خود آخوندها کم هم تقیه به خرج ندادند
اما باز حذف شدند چرا که بازی را باختند. کم آوردند چون انسان شناسی شان ضعیف بود. در تئوری هایشان نیاز های عمیق آدمیان مورد توجه قرار نگرفته بود. فکر می کردند نیازهای آدمیان را با شعارهای ایدئولوژیک و باید و نباید ها می توانند خط کشی کنند.

حالا هی بگویند انگلیسی ها این وسط این طوری آن طوری! گیریم انگلیسی ها هم در دویست سال گذشته با توزیع موقوفات اود هم شیطنت هایی هم می کردند (که بسیار شیطنت کرده اند). اما وقتی قشری می آیند نیاز به اهمیت نیاز جنسی را انکار می کنند و قشر دیگر با وقوف کامل به اهمیت آن روی آن انواع و اقسام مانورها می دهند انگلیس این وسط چه کاره هست؟

در مورد موقوفات هند یا اود اینجا اطلاعاتی هست. شما از منابع گوناگون متضاد درباره اش بخوانید تا گوشی دست تان بیاید:

http://ensani.ir/fa/article/9736/%D9%85%D9%88%D9%82%D9%88%D9%81%D9%87-%D8%A7%D9%88%D8%AF-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C

منظورم از روشنفکران چپ شما نبودید. می فهمم که علت این که شما ما را به خنده دعوت کردید چیز دیگری بود. منظور شما احتمالا این بود که سیستم را طوری چیده اند که شرایط ازدواج نیست بعدش تقصیر دشمن می اندازند.

پدرو مادرها از دیرباز و در همه جوامع فرزندان خود خیلی بالا می دیدند و می بینند. وقتی می بینی چه قدر برای بزرگ کردن اونها زحمت می کشند به آنها حق می دهی.
اون چیزی که اشکال ایجاد می کنه تصویری که والدین از بچه هاشون دارند نیست.
مشکل اینه که دستگاه تبلیغاتی این کشور بسیار فعال هست که همه تقصیرات را بیاندازه گردن زنان.
هر سال که در مجلس بحث تفریغ بودجه پیش می آد می شنویم که نهادهای فرهنگی قسمت بزرگی از بودجه را لمبانده اند! این نهاد های فرهنگی چه می کنند؟ بخش بزرگی از کارهایی که می کنند این هست که در ذهن مردم جا بیاندازند که با این که زنان نباید اختیاردار امور باشند یا این همه تقصیر همه کاستی ها گردن آنهاست. اگر در جامعه دعوا زیاد هست تقصیر زنهاست. اگر زنها وظیفه کتک خوری شان را درخانه به خوبی ایفا می کردند مرد احساس نیاز نمی کرد در بیرون حرصش را سر دیگری خالی کند.
اگر کمبود آب هست زنان هستند که زیاد در خانه اب تلف می کنند (نه آن که سیستم لوله کشی شهری ایراد داشته باشد یا صنایع با تکنولوژی فرسوده میلیون ها مترمکعب آب شهری را در ماه هدر دهند.)
اگر مرد هادر رانندگی این و آن را زیر می گیرند نه از بهر بد بودن جاده های ماست نه به خاطر اثر تستسترونی که به آنها می گوید نباید از همجنسانشان در رانندگی عقب بمانند. همه و همه از این ناشی می شود که در خانه زنشان غر ولندی کرده.
خلاصه هر اشکالی هست همیشه پای چند زن در میان هست.
با این تبلیغاتی که می کنند توقع مردها را بالا می برند.
جالب آن که  درصد قابل توجهی از مردهایی که از بیخ ضد «اینا» هستند در تاثیرپذیری از تبلیغات ضد زن و سو استفاده از رانت مردانگی در این کشور روی آنها که طرفدار«اینا» هستند در عمل سفید کرده اند.
خیلی از اونهایی که شعار می دهند «صیغه حق مسلم ماست»، سری هم به خمره می زنه. اونهایی که با شعارهای اسلام ستیزانه شان گوش ما را کر کرده اند و تا زنی می بینند به منظور تحریک او علیه اسلام آیه ۳۴ سوره نسا را پیش می کشند وقتی پای ارث و میراٍِث پیش می آید قشنگ به حق الارث دوبرابری مرد نسبت به زن مطابق احکام اسلام اعتقاد راسخ می یابند و دوبرابر خواهر ارث طلب می کنند و بعد هم یک لیوان مشروب الکلی روش به سلامتی خودشان سر می کشند.

این همه تبلیغات ضد زن به نفع مردان نیست. دختران نجیب را از این که به ازدواج تن دهند گریزان می کند. برخی از دختران را هم ترغیب می کند که در ازدواج دریده باشند. باور کنید در این میان مردان هم به اندازه زنان آسیب می بینند و ضربه می خورند.


یه نفر: 
خیلی ممنونم که باهام هم صحبت شدید.
متاسفانه کاملا حق با شماست. من دیگه وقتی می شنوم بچه کسی تو ایران دختره، براش ناراحت میشم. اینجا دختر بودن یعنی کار کردن و به حداقل ها نرسیدن...
شما زن قدرتمند با پشتوانه ای محکم هستید. شاید بگید که نه! عوض میشه و فلان. ولی باور کنید دیوارها خیلی بلندن، برای کسی که تنهاست و تو این مسیر قرار گرفته.
خیلی چیزها بین جامعه قدرت درباره زن ها دردناکه. زن ها به زن ها حتی سختگیرترن. شما توصیف خوبی از شرایط گفتید.
اینم یادم افتاد که چندوقت پیش خانم معتمدآریا یه انتقادی کرده بودن، کلی بهشون گفته بودن که اگر مملکت اسلامی و حجاب نبود، تو با اون قیافه ات کجا می تونستی بازیگر بشی!
ما داریم تبدیل به کالای قابل ارزش گذاری برمبنای میزان حقوق مون، قیافه و اندام مون، و ... میشیم. این خیلی دردناکه.

مینجیق:

باید ما خانم ها همبستگی خود را قوی تر سازیم تا ضربه نخوریم. اگر سه چهار جمع ۲۰-۳۰ نفره از خانم های حامی داشته باشیم دیگه ضدضربه می شویم.

در ضمن از قدیم این جور بوده الان هم این جور هست: اخلاق مردها این جور هست که اگر زنی را واقعا دوست داشته باشند جدا نسبت به او خوب و مهربان و فداکار می شوند. به خاطرش کوه ها را هم جابه جا می کنند. دوست داشتن مرد و زن نسبت به هم یک مسئله عمیق فطری است خیلی به آن چه که سیستم تبلیغاتی حکومت -هرچه قدر هم که بودجه اش بالا باشه- می گه ربط نداره و از آن تحت تاثیر نمی گیره.
اگر با عشق با مردی که به شما صادقانه عشق می ورزه ازدواج کنید این چرندیات که تبلیغات حکومت سر زبان مردم می اندازه در قلعه عشق شما دو نفر تاثیری نخواهد داشت.

راستش ازدواج با حسابگری برای زنان واقعا هم ترسناک هست. اگر دختران
بخواهند با حسابگری با مردی که به تشویق حسابگرانه خانواده اش سراغ ازدواج می رود ازدواج کنند حتما بدبخت می شوند چون قوانین موجود و ابزار تبلیغاتی این حکومت ابزاری در اختیار اون مرد می ذاره که روحا و جسما و مادیا اون زن را به استثمار بکشه و عملا کنیز خود کنه.
تمام حساب کتاب ها در ج ا به نفع مرد هست و به قول خودتان اون یک ذره برش مهریه را هم از یک طرف قوانین جدید کند کرده اند و از سوی دیگر همان جنس مردان که  به مدد همین قوانین دو برابر خواهر ارث لمبانده اند یک آبجو به سلامتی مردانگی شان سر می کشند مهریه را نشانه تن دادن زن به بردگی می دانند و به این وسیله زن را تحقیر می کنند. این زر ها را می زنند که این یک کوچولو حق را هم از زنان بگیرند و استیلایشان را کامل کنند.
اما اگر با عشق ازدواج کنید همه اینها می رود پی کارش. عشق همه را حل می کند. از عشق نهراسید

از عقل اندیشه ها زاید که جان بفرساید
گرت آسودگی باید برو عاشق شو ای عاقل

بعد از این که با عشق با مردی که عاشق شماست ازدواج کردید عقل هایتان را می ریزید روی هم برای حل مشکلات زندگی چاره اندیشی می کنید. این روش جواب می ده و راه سعادت هست.
من چندین مورد در دور وبر خودم دیده ام که این روش کار کرده و جواب داده.

قطعا باید تاکید کنم منظورم عشق واقعی است. «عشق درد ندارد»
باز هم این فرهنگ مردسالار خواسته نشان بگه نمود عشق مرد به زن در زورگویی هست. این قلم جنس در سریال ها و فیلم های ترکیه ای هم خیلی زیاد تبلیغ می شه.

برای همین هست که در ترکیه شعار «عشق درد ندارد» ورد زبان فمینیست های ترکیه است.

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]