خیریه های مستقل و قابل اعتماد

+0 به یه ن

این روزها نام جمعیت خیریه امام علی سر زبان هاست. در فضای مجازی گفته می شود که این جمعیت "تنها" نهاد مستقل بود که به کار خیریه می پرداخت. 

 پس موسسه محک چیه؟ انجمن حمایت از مستمندان تبریز چیه؟ بنیاد کودک چیه ؟

 این موسسات که نام بردم (در کنار ده ها موسسه خیریه معتبر و فعال دیگه در کشور) از جمعیت امام علی هم سابقه طولانی تر دارند هم دامنه و هم عمق خدماتشان بسیار گسترده تر هست. بی حاشیه دهه هاست که دارند کارشان را انجام می دهند. نه تنها کاملا مستقل هستند حتی نیامده اند اسم ورسم مذهبی روی خودشان بگذارند. در کل فعالیت ٢٦ ساله بنیاد کودک یکبار هم نیامده اند از احساسات و خرافات مردم سو استفاده کنند و بگویند که اگر کفیل کودکان بشوید معجزه وار فلان گره از کارشخصی تان باز می شود. بنیاد کودک حتی سعی نمی کنه ترحم مردم را برای جذب کمک جلب کنه. اون قدر به عزت نفس مددجویان اهمیت می ده. مرثیه خوانی نمی کنه. هویت شان مشخص و معلوم هست. نه جانماز آب می کشند نه ادعای سوپر لیبرال بودن دارند. درنتیجه از حاشیه ها در امانند. معتقد نیستند که هدف وسیله را توجیه می کند. 

 محک هم همین طوره! من این همه دوست پزشک و پرستار دارم. از یکی شان نشنیده ام که محک ادعای معجزه در درمان کودکان سرطانی داشته باشه و یا درمان های غیر معتبر غیرتخصصی تجویز کرده باشه یا امیدواری کاذب خطرناک ایجادکرده باشه. 

 برای کمک به کودکان مستعد اما نیازمند از یک سو و برای ترویج یکرویی و صداقت وپرهیز از خیریه خرافه آلود از سویی دیگر از بنیاد کودک حمایت می کنم: Http://www.childf.com 🍀@minjigh

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]