عشق و نوجوانی

+0 به یه ن



در سبک زندگی خانوادگی ایرانی معمولا یک "بزرگ خاندان" هم هست که در مورد زندگی بقیه اظهار فضل می کنه و بقیه هم از او خط مشی می گیرند. این بزرگان فامیل معمولا در ازدواج بقیه نظر می دهند و در هنگام طلاق میانجی گری می کنند و اغلب هم گند می زنند.

از جملات قصاری که از این بزرگان فامیل می شنویم که عشق مال رمان ها هست. اظهار فضل می فرمایند که عشق فقط عشق مادر به فرزند هست. عشق بین مرد و زن وجود نمی تواند داشته باشد.

کوچکترهای فامیل هم وقتی می خواهند بگویند چه قدر این بزرگ فامیل شخصیت محکم و واقع بینی هست این جمله قصار ایشان را نقل می کنند.



نمی دانم این بزرگان کم سواد و ناآگاه به دانش مدرن بر چه اساسی به این نتیجه رسیده اند که عشق زن ومرد فقط مال اشعار و رمان ها و فیلم های سینمایی هست! 
اتفاقا عشق امروزه یک کمیت قابل اندازه گیری است. با هورمون های مغز و .... می شه فهمید فلانی عاشق هست یا خیر.

بی جهت نیست ازدواج هایی با صلاحدید این بزرگان فامیل انجام می گیرند عموما به طلاق رسمی یا عاطفی منجر می شوند. از بس که خط دهنده فردی نا آگاه بوده است.

هورمون شناسی عشق را بخوانید. در اینترنت هم مطالب زیادی هست. آن وقت خواهید دید آن قبیل بزرگان فامیل چه قدر در شناخت انسان بیغ تشریف دارند!


(قبلا هم در زمینه سرمایه گذاری گفته بودم که برنامه های اقتصادی خود را از بزرگان فامیل پوشیده نگاه دارید والا گند خواهند زد. این را هم اضافه کنم اگر با کسی اختلاف دارید آنها را حکم خود نکنید. استخوان لای زخم می گذارند تا مرتب دعوایتان شود و باز هم به سراغ آنها بروید. مشکلات شما موجب تفریح و سرگرمی ایشان می شود!)

🍀@minjigh

در جامعه ای که فهم و درک نسبت به خواست های انسانی در دوره های مختلف زندگی از جمله دوره نوجوانی دارند دوران نوجوانی جزو شیرین ترین دوران زندگی خواهد بود.
در ایتالیا نوجوان ها خیلی از زندگی لذت می برند. 

اما در جوامعی که این درک وجود ندارد نوجوانی دوره تلخی است. فکر نکنید که فقط منظورم کشورهایی مثل ایران هست. در آمریکا هم بسیاری از نوجوانان در جهنم زندگی می کنند. رویکرد سرمایه داری به انسان وظاهربینی زندگی نوجوانان آنها را خراب می کند.


حالا فرض کنید در جامعه این روز ایران که از یک طرف در مادیگری و توجه به ظاهر گوی سبقت از آمریکا ربوده و از سمت دیگر تعصبات قرون وسطایی بیداد می کند دختر نوجوانی از خانواده فقیر و حاشیه نشین باشی که در محله ات اغلب پسرها معتادند واجازه بیرون رفتن از خانه ٢٠ مترمربعی ات را هم نداشته باشی! پدرت هم زمینگیر شده و دایم در خانه هست و شبانه روز گیر می دهد و بداخلاقی می کند.

حال این دختر نوجوان می خواهد از طریق تحصیل خود را از این وضعیت برهاند اما احتیاج به کمک دارد.

اگر می خواهید به چنین دختران نوجوانی کمک کنید کفیل بنیاد کودک شوید:



حضور مددکاراجتماعی بنیاد که درک و فهم بسیار بهتری نسبت به نیازهای نوجوانان دارد  زندگی این عزیزان را از این رو به آن رو می کند.
🍀@minjigh

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]