ارزشیابی مدرک دکتری و اهمیت ارسال به موقع فرم های اداری

+0 به یه ن

اگر در خارج از کشور دارید دکتری می گیرید و قصد بازگشت به ایران داریدبه هوش باشید که به موقع مدرک تحصیلی تان را بدهید در ایران ارزشیابی شود. وزارت خارجه و وزارت علوم فهرستی از دانشگاه های مهم ومعتبر  خارج از کشور 
را دارند. چک کنید که نام دانشگاه یا محل تحصیل شما در آن لیست باشد. اگر نیست مکاتبات لازم را در اسرع وقت انجام دهید تا دانشگاه شما را اعتبارسنجی کنند و وارد فهرست خود نمایند. (ممکن است در شاخه پژوهشی شما موسسه شما یکی از پنج تای اول درجهان باشد اما چون به لحاظ تعداد پژوهشگران موسسه بزرگی محسوب نشود هنوز از منظر وزارت علوم ناشناخته مانده باشد. این به معنی ضعف وزارت علوم هم نیست. موید این واقعیت هست که هر کدام از ما -هرچه قدر هم که در رشته پژوهشی خود سرآمد باشیم- تنها گوشه کوچکی از دنیای دانش را جلو می بریم و در نتیجه قرار نیست همه دنیا موسساتی را که برای ما بسیار مهم هستند بشناسند! خلاصه به جای آن که شعار بدهید یا ضعف های وزارت علوم را به رخ بکشید، زودتر اقدام کنید که لیست وزارت علوم با افزودن موسسه محل تحصیل شما تکمیل گردد. فردای روز دفاع از تزتان هم شروع کنید به کارهای اداری مربوط به گرفتن رسمی مدرک و ارزشیابی آن در
وزارت علوم. پروسه طولانی ای است. تا این پروسه تکمیل نشود رسمی شدن قراداد شما به تعویق خواهد افتاد. این موضوع را پشت گوش نیاندازید.



یک نکته مهم بعد از استخدام به عنوان علمی این هست که فرم های مربوط به ارتقای سالانه، ارائه طرح پژوهشی، فرم های درخواست پژوهانه و ....را جدی بگیرید و به موقع و قبل از سرآمدن مهلت مربوطه تکمیل و ارسال نمایید. خیلی عیب بزرگی است که کسی دکتری داشته باشد اما در پرکردن این فرم ها و یا نگارش نامه های مربوطه غلط های املایی و انشایی فاحش داشته باشد. باعث می شود در خواست وی جدی گرفته نشود.


کسانی که این نکات را رعایت نمی کنند در فضای آکادمیک عقب می مانند. برخی شان دچار توهم می شوند که چون توطئه ای درکار بوده عقب افتاده اند. برخی هم گمان می کنند باید به جای جدی گرفتن این نکات ساده، کارمندان را ترغیب کنند که از مسایل پشت پرده خبر دهند تا اینان توطئه ها را خنثی سازند. خیلی وقت ها هم کارمندها از این نقاط ضعف سو استفاده می کنند. با ارائه اطلاعات غلط یا داستان سرایی ها اعضای هیئت علمی را علیه هم تحریک می کنند و.... تا خود را مهم تر از آن چه که واقعا هستند جلوه دهند.


🍀@minjigh

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]