خطاب به مردم آذربایجان در این روزهای کرونایی

+0 به یه ن

دو نکته هست که می خواهم توجه مردم آذربایجان را به آن جذب کنند:


١-طبق معمول همه موارد بحرانی یک عده دو به هم زن راه افتاده با خواهند افتاد و از زبان فلان قوم وبهمان شهر مردم آذربایجان را نفرین خواهند کرد.به احتمال قوی حتی ازمردم آن قوم یا آن شهر هم نیستند. اگر هم باشند قطعا سخنگوی آنها و نماینده آنها نیستند. حرف هایشان را به هیچ بگیرید و ابدا فکر نکنید که آنها واقعا حرف دل مردم اون شهر را می زنند. حتی جوابشان را هم ندهید که از بیخ ارزش جواب دادن ندارند.جواب ابلهان خاموشی است.

کاملا آنها را به هیچ بگیرید. ائله بیل ایت هورور. اگر با آنها دهن به دهن شوید عصبانی می شوید ایمنی بدنتان در برابر بیماری پایین می آید.

٢- یک عده از همشهری ها که به تهران و کرج و اسلامشهر و .... مهاجرت کرده اند خیلی دوست دارند که به فامیل های خود که در آذربایجان مانده اند پز دهند که وضع ما خیلی بهتر از شماست. به طور معمول می شه پزهای الکی شان را با لبخندی از سر گذراند اما الان در این شرایط کرونایی نیاز به تذکر ی هست که می دهم.
ظاهرا پز بیمارستان ها و دکتر های اسلامشهر و کرج را می دهند وذهن اقوام خود در  آذربایجان مشوش می کنند.
باور کنید پزشکان و پرستاران حاذق آذربایجان که اکنون جانشان را در کف گرفته اند  و دارند برای جان بیماران تلاش می کنند بیشتر از فامیل شما که می خواهد پز دهد می فهمند و می دانند چی برای شما خوبه چی بده. چی  نیاز  هست چی نیست. به دکترها ی محلی اعتماد کنید. به اعتبار یک پز الکی که فامیل تان از کرج و اسلامشهر داده نروید به جان پزشک محلی بیافتید که چرا فلان کار را که در کرج یا اسلامشهر می کنند شما نمی کنید.

(هیچ اونهایی که به آلمان و  سوئد و کره جنوبی  مهاجرت کرده اند اون قدر پز نمی دهند که اونهایی که به اسلامشهر و کرج مهاجرت کرده اند.😃😬)

🍀@minjigh

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]