کرونا

+0 به یه ن

مقابله با ویروس کرونا داره از مرحله چند توصیه بهداشتی ساده نظیر شستن دست ها و طولانی پختن تخم مرغ و گوشت رد می شه و به مرحله یک نژادپرستی تمام عیار علیه مردم شرق آسیا می رسه!

من از این نژادپرستی خیلی بیشتر از ویروس کرونا می ترسم. 
به نظرم یک عده در رسانه های غربی هم که چند سالی بود حسادت پیشرفت چین را می بردند بهانه دستشان افتاده افکار عمومی جهانیان را علیه چینی ها بشورانند.

در نسل کشی یهودیان در طول جنگ جهانى دوم که بخش بزرگی از پدران همین ها، توجیه به اصطلاح علمی برای نسل کشی یافته بودند ما ایرانی ها -که ادعای مدرن ویا علمی بودن نداشتیم- با پناه دادن یهودیان خوش در خشیدیم.

همون موقع هم یک عده از روشنفکرانمان بودند که شور آریایی بودن برشان داشته بود و به پیشوا هیتلر اقتدا می کردند. اما مردم کوچه بازار ایران از اون مرحله سربلند بیرون آمدند و یهودی ستیزی نکردند.

تلویزیون ترکیه هم انگار زیاد داره شلوغش می کنه. اونها هم می خواهند با این شلوغ کردنشان نشان دهند خیلی غربی هستند. والا از نظر ایمنی خیلی وضع درخشانی ندارند. وضعیت زنان روستایی شان و زنان تمیزکار در شهر به لحاظ حجم کار و 
ایمنی کار در ترکیه چندان شباهتی به همتایان اروپایی شان ندارد. خشونت خانگی علیه زنان که دیگه هیچ چی!. اگر می خواهند خیلی اروپایی شوند وضع اونها را درست کنند نه آن که با چینی جماعت مثل طاعون رفتار کنند!



تا چند ماه دیگه این اپیدمی هم می گذره. زمستون می گذره روسیاهی به زغال می مونه. 
امیدوارم همه مون روسپید باشیم.

اپوزیسیون ایران هم داره خیلی روی این موضوع مانور می ده. این حکومت که سوتی کم نداره. به خصوص از آبان ماه تا کنون. دیگه لازم نیست کمک به چند چینی آواره در فرودگاه های دنیا را سوژه قرار دهند. سوژه های دیگر فت و فراوانند. هر هواپیمایی که در این اوضاع چینی ها را از آوارگی نجات می دهد از منظر من قهرمان هست. حتی اگر پول زیادی هم طلب کند.

🍀@minjigh



زنده یاد داروین وقتی دید از فرضیه اش به عنوان ابزار پروپاگاندا برای نسل کشی در آفریقا و استرالیا استفاده می کنند از این اعمال وحشیانه تبری جست و گفت "من داروین هستم نه داروینیست!"
فکر کنم جا دارد الان هم محققانی که بر روی ویروس کرونا کار می کنند همین گونه صریح خط خودشان را از سیاستمداران و ژورنالیست هایی که با تمسک به این ویروس دارند آش نژاد پرستی می پزند مشخص سازند.


در وبسایت زیر توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای کنترل مسافرت بین المللی جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا آمده است. توصیه اش این هست که دمای بدن کسانی را که وارد می شوند اندازه بگیرید (همان کار که فیلم آن از فرودگاه بین المللی تهران آن همه تمسخر در فضای مجازی به دنبال داشت)! و به آنها اطلاعات لازم بهداشتی را بیاموزید. همین! نگفته هر جا چینی دیدید با دسته جارو دنبالشان کنید بیاندازید بیرون.


https://www.who.int/ith/2019-nCoV_advice_for_international_traffic/en/

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]