کینوا، تجویز ستاد احیا

+0 به یه ن

ستاد احیای دریاچه اورمیه برای تغییر الگوی کشت در حوضه دریاچه برنامه ها و رهنمود هایی داره. چکیده آن را در این مقاله می توانید بخوانید.
کاشت گیاهان دارویی که در آمدزا هم هستند توصیه شده. در استان آذربایجان شرقی هم که چند شرکت دارویی هست و می توانند مشتری محصول باشند. دانشکده داروسازی تبریز هم خیلی فعال هست. مثلا برای رشد مو و ابرو الان تونیک قزل گون  را توصیه می کنند. روی شیشه هایش نوشته که فرمولاسیون آن مال دانشکده داروسازی تبریز هست.

ستاد احیای دریاچه توصیه کرده که در شبستر کینوا بکارند. یادتان هست مدتی پیش در مورد کینوا نوشته بودم؟ گویا برای سلامت بدن کینوا بهتر از برنج و گندم هست. در حال حاضر کینوا زیاد  در ایران کشت نمی شه. فقط در فروشگاه های لوکس در بسته بندی های 100 گرمی یافت می شه با قیمتی خیلی بالا . وارداتی از پرو یا ترکیه است و لوکس حساب می شه. الان گرانتر از برنج اعلای گیلان هست در صورتی که علی الاصول باید ارزانتر از گندم باشه چون کاشتش آسان هست و زیاد آب نمی بره.  ای کاش این طرح های ستاد احیای دریاچه اورمیه عملی بشه. این طوری هم به نفع دریاچه خواهد بود هم به نفع کشاورزان و هم به نفع ما مصرف کننده ها.

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]