سیمای گوشت

+0 به یه ن

همان طوری که می دانید گرانی در ایران بیش از پیش بیداد می کنه. یک عده می آینددر تلویزیون خود شیرینی می کنند و می گن “چه بهتر که گوشت گران شد اصلا گوشت برای بدن ضرر داره.” کاش فقط گوشت گران بود.مسئله اینه که حبوبات هم گرانه. صیفی جات هم گرانه. دوستم که متخصص دستگاه گوارشه به مریضش گفته سالاد بخور و جواب شنیده که وسع مون نمی رسه. مریض گفته تنها برنج هندی ارزونه که شکم خودشان را با همون سیر می کنند!

قبل از این گرانی ها خود کمیته امداد آمار داده بود دویست هزار کودک زیر هفت سال سو تغذیه دارند. بعد از این گرانی ها خدا می دونه آمار کودکان گرسنه کجا خواهد رسید.

این حرف ها را برای درددل نمی زنم. فقط می خواهم خواهش کنم اگر وسعتان می رسه کمک به بنیاد کودک را فراموش نکنید:

http://www.childf.com


مددجویان بنیاد کودک عموما در آزمون ورودی کارشناسی ارشد موفق تر عمل می کنند تا در آزمون دوره کارشناسی. هر چند موسساتی چون قلمچی از این کودکان رایگان ثبت نام می کند اما باز هم امکانات و شرایط این کودکان در آستانه کنکور با شرایط بچه های طبقه متوسط قابل مقایسه نیست. در کنکور کارشناسی خیلی نمی توانند با همتایان پولدارتر خود رقابت کنند اما بعد در دانشگاه جلو می زنند. همان امکانات دانشگاه نظیر کتابخانه و قرائتخانه که به چشم دانشجویی که در خانه اتاقی از آن خود داشته است نمی آید به نظر دانشجویی که دوازده سال در اتاقی درس خوانده که در آن چند فرد دیگر هم زندگی کرده اند نعمت بزرگی است. وقتی دانشجویان طبقه متوسط از خانواده و همسایگان مدام می شنوند درس خواندن فایده ندارد و عاقبت به خیری در راه های دیگری است دانشجویان فقیرتر می بینند همان شرایط نه چندان دلخواه طبقه تحصیلکرده به نسبت آینده ای که برای آنها بدون تحصیلات متصور هست بهشت هست. در نتیجه با جدیت درس می خوانند. کار آموزی هم که می روند کار را جدی تر می گیرند. در نتیجه موفق تر می شوند. شرایط و امکانات رفتن به خارج را هم ندارند. در نتیجه به همین کشور دل می بندند و می مانند. می مانند و دل به کار می دهند نه آن که دایم حسرت خارج رفته ها را بخورند. حسرت زمان قدیم را هم نمی خورند! والدین شان شرایطی بدتر داشته اند و زندگی شان حسرت خوردنی نداشت. آن همه که وقت فکری دانشجویان طبقه متوسط برای حسرت خارج و یا حسرت زمان گذشته می گذارند اینها برای کار و درس می گذارند و در نتیجه موفق تر می شوند. برای داشتن محیط دانشجویی با انگیزه تر و جدی تر و نیروی کاری کارآمدتر از دانشجویان مدد جوی بنیاد کودک حمایت کنیم: http://www.childf.com

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]