کتابی برای دانش آموزان مستعد علاقه مند به فیزیک

+0 به یه ن

دوره مفهومی فیزیک

 

(مکانیک، ترمودینامیک، الکتریسیته و مغناطیس)

 

برای دانش آموزان کلاس نهم و بالاتر

قیمت:20 هزار تومان

نویسنده: محمد مهدی شیخ جباری (نگارنده بخش ترمودینامیک این جانب، یاسمن فرزان هستم.)

 

برای تهیه این کتاب  در تهران می توانید به اتاق این جانب ( فرمانیه، بین دیباجی شمالی و کامرانیه، جنب فربین، اتاق 605) مراجعه نمایید. در تبریز با مراجعه به کتابفروشی و لوازم التحریر فروشی «پیک دانش» واقع در فلکه دانشگاه می توانید این کتاب را تهیه نمایید.

این کتاب را زمانی که من دانشجوی کارشناسی بودم با شاهین با هم نوشتیم. البته علی رغم اصرار شاهین، من خواستم به دلایلی اسمم به عنوان نویسنده نیاید (به خاطر جو فرهنگی آن زمان دانشکده!). در آن زمان ما ارتباط تنگاتنگی با دانش آموزان مدارس داشتیم و با سئوالات مفهومی در ذهن آنها آشنا بودیم. این کتاب در واقع پاسخی بود به سئوالات مفهومی که خود در دوره دبیرستان در ذهن داشتیم و به سئوالات مشابه که دانش آموزان ممتاز و علاقه مندی که در کلاس های فوق برنامه فیزیک می دیدیم مطرح می کردند.

 

این کتاب، کتاب درسی مورد استفاده من برای دوره فوق برنامه ای بود که در سال 76 در مدرسه نرجس (واقع در تهران و در نزدیکی میدان فلسطین) تدریس نمودم.

آقای دکتر ابوالحسن واعظی را به گمانم خیلی از شماها می شناسید. یکی از مستعدترین فیزیکدانان جوان ایران هست که در سال های اخیر در ایران تحصیل کرده اند و اکنون مشغول کار پژوهشی هستند. ایشان در مکالمه ای خصوصی به همسرم اشاره کرده بودند که علت علاقه مند شدنشان به فیزیک  مطالعه همین کتاب در دبیرستان  بوده

تمام نسخه های کتاب آن زمان به فروش رفت. به عنوان مولف یک کارتن از کتاب را دریافت کردیم که برخی از آنها را به آشنایان تقدیم نمودیم.  بعد ما به خارج رفتیم و بقیه کتاب ها در زیر زمین خانه مادرم باقی ماند. وقتی پدرم بر تخت بیمارستان بود به یاد این کتاب ها افتاد. من  چند هفته پیش آنها را بیرون آوردم و تصمیم دارم آنها را بفروشم.  قیمت روی جلد 600 تومان بود که با احتساب تورم می شود 20 هزار تومان. 

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]