انتخابات ریاست جمهوری

+0 به یه ن

هر جوری حساب كتاب و سبك سنگین می كنم و به نظر موافقان و مخالفان گوش می كنم باز هم می بینم بهترین گزینه آن است كه روز رای گیری به آقای روحانی رای دهیم. فرد ملایمی است كه از روابط داخلی و خارجی  تنش زدایی می كند. چنین تنش زدایی برای توسعه ی كشور به خصوص توسعه ی اقتصادی مانند اكسیژن ضروری است. تیمش را افرادی مثل آقای نعمت زاده تشكیل داده كه تجربه ی كار اجرایی دارند و حضورشان باعث رشد صنایع بخش خصوصی  و در نتیجه اشتغالزایی می شود. به نجات دریاچه ی ارومیه و حقوق اقوام و اقلیت ها عنایت ویژه دارد. نظراتش نسبت به حقوق زنان مثبت است. گفته برای حمایت از زنان آسیب دیده نهادی بنیان می نهد. اگر بشود خیلی خوب است. دیگر زنان ایرانی از سر بی پناهی به اقداماتی نظیر خودسوزی و.... دست نمی نهند.

 

نماینده حقوقی آقای روحانی در گفت و گو با ایسنا گفته:

 پیش‌نویسی مشتمل بر 50 ماده و 19 فصل را به عنوان حقوق شهروندی آماده كرده‌ایم. عناوین این پیش‌نویس عبارتند از نظارت همگانی بر عملكرد دولت، تساوی شهروندان، حمایت قانون از شهروندان، حقوق و آزادی زنان، مصونیت شهروندان از تعرض، آزادی احزاب و اقلیت‌ها، آزادی اجتماعات، آزادی امنیت شغلی، حقوق تامین اجتماعی و آموزش رایگان، حق برخورداری از مسكن، حق دادرسی عادلانه، اعمال مجازات عادلانه، اصل برائت و حقوق اقتصادی شهروندی، كه در مدت زمانی اندك به كمك حقوقدانان و NGOها تشكیل خواهد شد.

در مجموع اگر آقای روحانی رئیس جمهور شود وضعیت بهتر می شود. من فكر می كنم چون تجربه ی دوره ی سازندگی و اصلاحات را پشت سر گذاشته ایم آقای روحانی دیگه اشتباهات گذشته را تكرار نمی كند. نمونه اش هم همین كه با گفتمان "حقوق اقلیت ها و حقوق زبانی اقوام" وارد میدان شده نه با گفتمان "گفت و گوی تمدن ها" كه عملا چیزی نبود جز  "سنگ بزرگ نشانه ی نزدن" !  همان موقع كه آقای خاتمی "گفت و گوی تمدن ها" را مطرح كرد امام جمعه ی اهل سنت در سیستان و بلوچستان گفت خیلی خوبه اما ابتدا گفت و گو بین اقوام در داخل ایران عزیزخودمان را ترویج كنید. طرفداران تز آقای خاتمی كه  در ذهن خود بالا بالاها می پریدند خیلی تحویل نگرفتند. زمان گذشت و از گفت و گوی تمدن ها عملا آبی برای دیپلماسی خارجی ایران گرم نشد.  اما زمان نشان حكمت آن حرف امام جمعه ی اهل سنت چه بود.

 البته خیلی نباید هیجان زده شد. نباید آن قدر هیجان زده شویم كه اگر فردا برخی وعده ها عملی نشدند دچار سرخوردگی گردیم. این توصیه را هم باز برای چندمین بار به دانشجوها می كنم كه مراقب باشند مهره ی پیاده ی بازی صفحه ی شطرنج بزرگان نشوند ولو این كه آن بزرگ خود مورد احترام  و تاییدباشد. خلاصه احتیاط كنیم. از روی رودربایستی و... هم پای طوماری را امضا نكنیم. اگر بخواهیم طوماری را امضا كنیم باید طوری باشد كه سر جمله به جمله و كلمه به كلمه اش فكر كرده باشیم و آن قدر برایم مهم و باارزش باشد كه حاضر باشیم برایش هزینه بدهیم. طومار امضا كردن از سر جو گرفته شدن یا رودربایستی و..... دور از عقل و دوراندیشی است. معیار طومار امضا كردن نباید چیزی در این ردیف باشد:"دیدم همه امضا می كنند من هم امضا كردم." مبادا با این استدلال طوماری امضا كنید.

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]