از قصابی نان خواستن

+0 به یه ن

گاهی اوقات مردم تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان از برخی  از نمایندگان حوزه ی انتخابیه خود در مجلس شورای اسلامی گلایه می كنند كه چرا به جای آن كه وقت و انرژی خود را صرف حل رتق و فتق مسایل آن منطقه كنند هم و غم خود را مصروف مسایل كلان تر و در سطح ملی  می كنند.  این گلایه مندی روا نیست چرا كه بنا به اصل 84 قانون اساسی:
"هر نماینده در برابر همه ی ملت مسئول است و حق دارد در همه ی مسایل داخلی و خارجی اظهار نظر نماید."
آن گونه مسایل كه مد نظر این دسته از شهروندان عزیز است از طریق نمایندگان شورای شهر و یا روستا باید پی گیری شود.
در مقام مثال به این می ماند كه شما بروید و به قصاب محل ایراد بگیرید كه وقتی من به نان بیش از گوشت احتیاج دارم تو چرا نان نمی فروشی و گوشت می فروشی؟ خوب اگر به نان احتیاج دارم باید بروم سراغ نانوایی محل نه این از قصاب بخواهم نان عرضه كند.
هرچند حساسیت و تقاضا در شهرهایی نظیر تبریز و ارومیه و مرند و..... در مورد مسایلی كه از طریق شورای شهر باید رتق و فتق شود بسیار بالاست در عجبم كه چرا این روزها كه اندكی به انتخابات شوراها مانده مطلب زیادی در این باب در اینترنت به طور عام و دردامنه ی آرزوبلاگ به طور خاص نمی بینیم؟! برای رسیدن به آن قبیل مطالبات راه قانونی كم هزینه و بی خطر و بی ریسك و بی سرو صدا و جنجال همین انتخاب شخص مناسب برای شوراهاست.
اگر شرح وظایف شوراها را اینجا مطالعه بكنید ملاحظه خواهید كرد كه بسیاری از مسایل شهری كه مایه ی گله مندی شهروندان هست از همین طریق شوراها می تواند حل و فصل شود.

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]