چهاردهمین کنفرانس فیزیک ذرات و میدان ها توسط انجمن فیزیک

+0 به یه ن

چهاردهمین کنفرانس فیزیک ذرات و میدان ها توسط انجمن فیزیک، در تاریخ ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد. در این همایش که به طور حضوری برگزار خواهد شد دو سخنران مدعو از پژوهشکده فیزیک آی-پی-ام هستند.

یک وبینار نیز توسط دیوید گراس برنده جایزه نوبل ارائه خواهد گشت. علاوه بر دو سخنران مدعو، عده بیشتری از اعضای پژوهشکده برای شرکت در این همایش ثبت نام نموده اند یا خواهند کرد.

من و دکتر شیخ جباری -اگر مشکل خاصی پیش نیاید- در همایش شرکت خواهیم کرد و همانند برنامه هایی که در دهه نود در تبریز برگزار می شد در تمامی سخنرانی ها تا آخر وقت -چه روز اول و چه روز دوم- حضور خواهیم داشت.  علی الاصول نیازی نباید به این تاکید باشد! ولی با توجه به فرهنگ غلطی که در برخی همایش های ایرانی مبنی بربی اهمیت بودن جلسات بعد از ظهر  و روز دوم جا افتاده ، لازم دیدم که تاکید نمایم.  همایش هایی که در دهه نود در تبریز برگزار می شد ثمراتی شیرین داشت. به این معنا که امروز می بینیم همان هایی که در عصر روز دوم سخنرانی ارائه می کردند (عموما دانشجویان کارشناسی ارشد و عموما خانم)  فیزیکدانانی درجه یک و مطرح در دنیا شده اند. امیدواریم کنفرانس شیراز هم چنین ثمری داشته باشد.

 

همایش های انجمن فیزیک -بسته به این که چه کسانی در کمیته برگزاری باشند و چه مقدار برای برگزاری همایش وقت و انرژی بگذارند -بالا و پایین زیاد دارد. کمیته برگزاری امسال با کمیته برگزاری همایش ذرات و میدان ها که در بهار ۱۴۰۱ توسط دانشگاه شاهرود به طور آنلاین برگزار شد اشتراکات زیادی دارد و از استانداردهای مشابهی برخوردار خواهد بود. با این تفاوت که این بار همایش حضوری هست و درنتیجه تاثیرگذار تر  خواهد بود. باتوجه به نرخ ارز و مشکلات دیگر شرکت حضوری در همایش های خارج از کشور دشوارتر از پیش شده است. سعی می کنیم که این همایش (وهمایش های پژوهشکده فیزیک در آی-پی-ام)

تا حدی عدم امکان  شرکت در همایش های خارجی را جبران بنماید.

برای ثبت نام در همایش می توانید به لینک زیر سر بزنید

https://www.psi.ir/upload/1402/particles14/pages/poster.pdf?1640

 

 

البته این جانب یا پژوهشکده فیزیک هیچ مسئولیت ویا نقشی در بخش اجرایی همایش (نظیر خوابگاه و....) ندارد. خود ما تصمیم داریم که از طریق «جا با ما» محلی برای اقامت در شهر کرایه کنیم. معمولا دوستان و بستگان و آشنایان در سفر به شیراز خاطراتی شیرین از مهمان نوازی قشقایی ها دارند. همین مراوده فرهنگی یکی از جذابیت های این همایش برای این جانب هست.

.

به امید دیدار شما در این همایش

با احترام

یاسمن فرزان

ریاست پژوهشکده فیزیک

عضو کمیته علمی چهاردهمین کنفرانس فیزیک ذرات و میدان ها (انجمن فیزیک)

 

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]