زمستان سخت آذربایجان و کردستان

+0 به یه ن

همان طوری که می دانید بنیاد کودک یک موسسه خیریه خوشنام و قابل اعتماد و جاافتاده هست که در شهرهای مختلف ایران شعبه دارد. هدف آن بورسیه دادن به دانش آموزان و دانشجویان مستعد ولی بی بضاعت هست. اگر این روز ها به فکر  فرستادن کمک مالی به نیازمندان هستید، کفالت مددجویان را  از شهر خود یا از شهرهایی که بیشتر از بقیه تحت فشار هستند  برعهده بگیرید. من قبلا ۱۳ مددجو از تبریز داشتم. حدود ۱۰ روز پیش به سایت بنیاد کودک مراجعه کردم و هر مددجویی را  که از مهاباد منتظر کفیل بود به کفالت پذیرفتم. امروز دیدم که دو مددجوی جدید  در سایت مربوط به مهاباد معرفی کرده اند که منتظر کفیلند. از قرار معلوم نیاز به کفیل در آن منطقه  بیشتر شده است. چند روز پیش ۴۱ مددجو در سنندج منتظر کفیل بودند امروز دیدم شده اند ۴۳ نفر.

زمستان سخت آذربایجان و کردستان در پیش هست. من آخر آبان هر سال به حساب مددجویانم پولی اضافی جهت خرید پوشاک زمستانی واریز می کنم. امیدوارم زودتر این کودکان هم کفیل بیابند و بتوانند دست کم لباس گرم برای زمستان پیش رو تهیه کنند.

در این اوضاع افراد بی بضاعت نظیر همین مددجویان بنیاد کودک هستند که سختی ها را متحمل می شوند. بازاری ها چند ماه هم کار نکنند باز پس انداز برای خرج و خانواده دارند اما دیگه در شهر مهمانی ای گرفته نمی شود که از محل سور وسات آن مادران این مددجوها درآمدی داشته باشند. (مثلا برای مهمانی سبزی پاک کنند و پول بگیرند.) کسی دیگه خانه اش نوسازی نمی کند تا برای برادران این مددجوها شغلی ایجاد شود و در آمدی ایجاد شود. فشار اصلی دست آخر روی این عزیزان هستند. متمول تر ها فوقش کمتر خرج می کنند اما مستضعفان  کمتر ازاین دیگر نمی توانند خرج کنند!

به عنوان کفیل هر ماه مبلغی باید بپردازید. اگر وسع تان نرسید که همه نیاز مددجو را پرداخت کنید اشکالی ندارد. شما مبلغی را که می توانید پرداخت کنید. کفیلی دیگر پیدا می شود که بقیه را پرداخت کند. اگر هم وسع تان می رسد بیش از یک مددجو را به کفالت بپذیرید.

لطفا این مطلب را بین دوستان پخش کنید و نظر  آشنایان را به این موضوع جلب کنید تا این  عزیزان زودتر کفیل بیابند. اگر در ظرف زمانی کوتاه کفیل یافتند دلگرمی ای خواهد بود.

می توانید با مراجعه به سایت بنیاد کودک کفالت را بر عهده بگیرید:

https://www.childf.com/Default.aspx

در بالای صفحه بخش زردرنگی است که آیتم های مختلفی بر روی آن نوشته. روی «پیوستن به بنیاد کودک» کلیک کنید و تکمیل فرم همیاری را بزنید. بقیه مراحل را شرح می دهد. اگر هم با سایت راحت نیستید می توانید زنگ بزنید به دفتر مرکزی بنیاد در تهران و بخواهید که شما را ثبت نام کنند. در زیر  آدرس و شماره تلفن دفتر مرکزی را کپی می نمایم:



شهرتهران
نامدفتر مرکزی بنیادکودک
آدرستهران، خیابان بهشتی، خیابان سرافراز، کوچه یازدهم، پلاک 12 کد پستی : 1587696611
تلفن42510-021
موبایل09126087618
فکس42510-021
ایمیلinfo@childf.org

از خارج از ایران هم می توانید کمک کنید. آدرس شعبات خارج در لینک زیر موجود است:

       https://www.childf.com/Foreign/default.aspx

دو شعبه در اروپا دارد و یک شعبه در آمریکا و یکی هم در استرالیا. تا جایی که من می دانم از همه کشورها می توانید کمک کنید. در مورد چگونگی کمک از خارج از این شعبات سئوال نمایید. من خیلی اطلاع ندارم.

اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]