برنامه مینجیق تا عید: گفتن خاطرات ۱۲ ساله از بنیاد کودک

+0 به یه ن

کمتر از ۴۰ روز به عید نوروز باقی مانده است. می خواهم تا عید در مورد بنیاد کودک بنویسم. با این امید و آرزو که شما، مخاطب عزیز، در صورت تمکن مالی، کفالت کودک یا کودکانی را بردارید و یا دوستان و آشنایان خود را تشویق به این کار کنید. 
اگر هر کدام از شما که این متن را می خوانید  و شرایط لازم را دارید به این امر کمر همت بندید، کودکان مددجو از شهر شما کفیل می یابند و در عید خوشحال و امیدوار  و نونوار خواهند بود.
به طور مثال، الان در سایت چک کردم،  ۳۷ کودک مددجو از تبریز منتظر کفیل هستند. با شناختی که از خوانندگان تبریزی کانالم و دوستانم در فیس بوک دارم، می دانم قبول کفالت ۳۷ کودک برای این جمع کار سختی نیست و فشاری بر آنها نمی آورد. منظورم این نیست که یکی پیدا بشود و کفالت هر ۳۷ کودک را یکجا قبول کند (هرچند می دانم در این جمع کسان زیادی هستند که توان مالی همین کار را هم دارند.)  می توان کفیل یک کودک شد. یا حتی می توان بخشی از نیاز کودک را تقبل کرد . کفیلی دیگر هم یافت می شود که بخش دیگر نیاز را تقبل کند. قطعا بین خوانندگان کانال مینجیق ۳۷ نفر پیدا می شود که  هر کدام بتواند برآورد کننده نیاز یکی از این مددجویان باشد.
باز به عنوان مثل چک کردم دیدم از یزد، ۵ مددجو و از رشت، ۱۰ مددجو منتظر کفیل هستند. بین خواننده های یزدی و رشتی وبلاگم هم حتما این توان هست که ترتیبی بدهند که تا عید این عزیزان کفیل یابند.
بنیاد در شهر های کوچک تر هم که مرکز استان نیستند شعبه دارد. مثلا در مراغه یا داراب و چند شهر از سیستان و بلوچستان شعبه دارد.
اگر از شهر خود کودکی را به کفالت بپذیرید شناخت بهتری از وضعیت او خواهید داشت. همین طور امکانات بیشتری برای رفع نیاز های او وقتی که کم کم به فارغ التحصیلی  نزدیک می شود.
من در روزهای آتی از تجربیات خودم از کفالت بنیاد کودک خواهم نوشت. خواهید دید که چه جور کمک هایی منظورم هست.
برای آشنایی بیشتر با بنیادکودک و قبول کفالت به سایت زیر مراجعه کنید:
https://www.childf.com/
از خارج از ایران هم می توانید کفیل شوید. در صورتی که سئوالی دارید می توانید با دفتر بنیاد تماس بگیرید و سئوال نمایید. آدرس و شماره تماس های شعب مختلف در سایت هست.
🍀@minjigh

 بعد از خواندن محتویات صفحه باکس پایین را تیک بزنید و بعد روی "ادامه" کلیک کنید تا به صفحه فرم برسید.

طلاعات بانکی و ،… نمی خواهند که شما را نگران کند. توصیه می کنم حتی اگر نمی خواهید فعلا کودکی را به کفالت بپذیرید این فرم را پر کنید. بعدا شاید علاقه مند شدید که کودکی را به کفالت بپذیرید. کلمه عبور و نام کاربری را جایی برای خودتان یادداشت کنید تا فراموشتان نشود. بعد از این که ثبت نام کردید می توانید پروفایل مددجویان را ببینید.  توصیه می کنم همین کار را بکنید. خواهید دید که تصورات رایج در جامعه (به خصوص در میان چپ های ما) در مورد فقر چه قدر بی اساس هست. به طور مثال خواهید دید در شهری مثل تبریز ، برخلاف تصورات رایج در مورد فقرا، اغلب این بچه ها تک فرزند هستند.

در سمت راست سایت بنیاد کودک موتور جست و جوگر هست. می توانید مددجویان با ویژگی مورد نظر خود را جست و جو کنید. اگر ثبت نام و لاگ-این کرده باشید اطلاعات همه مددجویان را می توانید بیابید. والا فقط ٨ مددجو را می بینید.
آدرس سایت بنیاد: 

اگر ثبت نام و لاگ-این کرده باشید، با کلیک بر مربع کوچک پایین اسم کودک و سپس کلیک بر مرحله بعد می توانید کفالت آن کودک را برعهده بگیرید. در صفحه بعد مبلغ مورد نیاز مددجو را می بینید. می توانید همه آن را تقبل کنید (تا ماهیانه بپردازید. می توانید بخشی از آن را تقبل کنید. اگر همه را تقبل کنید نام وی از میان مددجویان سایت حذف می شود. والا باقی می ماند تا کفیل دیگری پیدا شود و بقیه را تقبل نماید.

اگر قبلا در سایت بنیادکودک ثبت نام کرده اید به این وسیله می توانید وارد حساب کاربری خود بشوید. 
ابتدا به آدرس زیر مراجعه کنید:

Http://www.childf.com

در سمت چپ بالای صفحه یک دگمه قرمز خواهید دید که رویش نوشته "ورود به سایت". اون را کلیک کنید و نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید دو تا علامت خانه کوچک بالای صفحه سمت چپ و زیر دگمه مزبور ظاهر می شود. اگر روی سمت راستی کلیک کنید به صفحه خود می  روید. اگر روی سمت چپی کلیک کنید به صفحه اصلی می روید که موتور جست و جو هم در آن هست. اگر لاگ-این باشید می توانید پروفایل تمام مددجویان منتظر کفیل را ببینید.


اشتراک و ارسال مطلب به:


فیس بوک تویتر گوگل


  • [ ]