آیا قومیت مسئولان مهم هست؟

15:32 ، شنبه 15 شهریور 1399
: آدیز
: ایمیلیز
: باغلانتیز
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P
:* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
: سؤزوز
: امنیت کدی
مشخصاتی ساخلا [ مشخصاتی سیل ]  
باخیشی تکجه بلاگ باشقانی گؤره بیلسین  
یکشنبه 16 شهریور 1399 ، 08:03:57 یازار :قدرت
سلام

تمامی زبانهای غیر فارسی از جمله ترکی باید در ایران رسمی شوند.

والسلام

Website : http://sinixkorpu.arzublog.com/
شنبه 15 شهریور 1399 ، 21:02:34 یازار :deleted
ممنون ولى راستش. ديكه وقت نميذارم! ايشون هم بايد ياد بگيرند چطورى سوال طرح كنن حالا باز اگه احترام ميذاشت و پاسخ به سوال رو اختيارى ميذاشت بهتر بود نه اينكه ستاره دارش كنه

Website : deleted
شنبه 15 شهریور 1399 ، 20:32:06 یازار :لایو بشنوید
https://m.soundcloud.com/one-function/yahel-one-function-butterfly-remix

شنبه 15 شهریور 1399 ، 17:33:56 یازار :پارانوئيد
خيابان محل سكونت شما؟
نه واقعا ايشون خيلى انتظاراتشون زياده منم آدمى نيستم كه دروغ بنويسم ولى آدميم نيستم كه به هر سوالى آنلاين جواب بدم

شنبه 15 شهریور 1399
پاسخ :
من اسم محله مون را نوشتم نه آدرس دقیق

Website : deleted
شنبه 15 شهریور 1399 ، 17:29:03 یازار :پارانوئيد
سلام، اومدم جواب بدم از همون سوالاي صفحه ى اول پشيمون شدم چون گزينه ها كافى نبودند و سوالا به شدت شخصى بودند كم مونده بگه آدرس خونه تون كجاست؟ بعد ميگه ميزان درآمد؟ خب كسى كه بيكاره چى؟ مثل دولت ميمونه كه خودش رو راحت كرده اصلا بيكار تو فرماش نداره

شنبه 15 شهریور 1399 ، 16:45:52 یازار :ترک
اجرای شعر ترکی نسیمی توسط سامی یوسف رو شنیدید ؟
خیلی خوبه به نظرم
کاش گاهی ازین محصولات فرهنگی ترک ها برای ما ترک های مرکزنشین معرفی می شد

شنبه 15 شهریور 1399
پاسخ :
ممنون از معرفی

شنبه 15 شهریور 1399 ، 15:35:29 یازار :مینجیق
مثلا در نظرسنجي از وضع بيمارستانها سئوال مي كنه.
خوب! يكي از اولين بيمارستان هاي ايران كه غيروابسته به دول خارجي بود بيمارستان نيكوكاري كه بنا به وصيت حاج كاظم خويلو (از سهامداران اصلي كارخانه كبريت ممتاز) از محل ثلث او ساخته شده بود

قبلش بيمارستان ها يا مال انگليس بودند يا آمريكا يا روس. بيمارستان ايراني كه پزشكان ايراني داشته باشند خيلي كم بودند
بيمارستان نيكوكاري خيلي شاخص بود باعث شد دكتران منطقه اعتماد به نفس بگيرند و ما الان نسبتا بيمارستان هاي خوبي در تبريز داريم.
اگر بيمارستان هاي تبريز از خيلي از شهرهاي فارس نشين بهتر هست منتش را قرار نيست سر ما بذارند!

شنبه 15 شهریور 1399 ، 15:34:42 یازار :مینجیق

در خیلی از شوراهای تصمیم گیری در تهران وقتی درخواست از کردستان و آذربایجان هست با پیش داوری منفی می نگرند و معمولا رد می کنند اما اگر از یزد یا اصفهان باشد در ذهن اعضای شورا هست که هر طور شده باید تصویب کنند. double standard را کاملا می شه دید. وقتی یک یزدی درخواست می دهد تقریبا وظیفه خود می دانند قبول کنند. وقتی از تبریز یا سنندج هست تقریبا وظیفه خود می دانند رد کنند.

شیراز و اهواز و مشهد و رشت و آمل و... را تقریبا بدون پیش داوری بررسی می کنند. اما در مورد آذربایجان و کردستان تقریبا همیشه پیش داوری منفی هست در مورد یزد و اصفهان پیش داوری مثبت. در سال های اخیر یزد هم خیلی نورچشمی تر از اصفهان شده. می دانید چرا؟! چون فکر می کنند اگر از آذربایجان و کردستان به کسی امتیازی بدهند فردا ممکن هست با رک گویی و صراحت لهجه اش برایشان دردسر درست کند. می گویند تا قد نکشیده قیچی اش کنیم. اما فکر می کنند یزدی از این کارها نخواهد کرد. فکر می کنند هر وقت اراده کنند می توانند یزدی ها را بی دردسر قیچی کنند.
چند ی پیش حدادعادل رسما گفت همه مردم ایران یزدی ها را باید الگوی خود قرار دهند.
تصور تصمیم سازان در تهران این هست که یزدی سرش را خواهد انداخت پایین اما ترک یا کرد ممکن اعتراض کنه و براشون شاخ بکشه! برای همین یزدی ها را ترجیح می دهند. این استریوتایپینگ تصور آنهاست. تصور من این نیست . اصلا این استریوتایپینگ این شکلی را قبول ندارم. همان مثال زنده یاد فرخی یزدی بس که نشان دهد برعکس تصور حضرات یزدی ها هم می توانند در دفاع از حق پایداری کنند و همین طوری سرشان را نیاندازند پایین در برابر زورتسلیم بشوند.
اینها پیش داوری هایی هست که در تهران هست. نمی خواهم بگویم درست هستند اما با این پیش ذهنیت هاست که یزدی ها امکانات را یکی پس از دیگری دریافت می کنند. شما بروید آمار بگیرید ببینید در بین کسانی که در ۲۰ سال اخیر از دولت بورس تحصیلی گرفتند و برای ادامه تحصیل خارج رفته اند چند درصد یزدی و اصفهانی هستند چند درصد شیرازی و کرمانی چند درصد آذربایجانی یا کرد؟ در دانشگاه های خارج که رفته ام هر دانشجوی ترک یا کرد که دیده ام یا با پول خودشان آمده اند یا آن قدر وضع علمی شان خوب بوده که از دانشگاه میزبان بورس گرفته اند (نه از دولت ایران). اما تا بخواهید یزدی و اصفهانی می بینید که با بورس در خارج تحصیل می کنند.

شنبه 15 شهریور 1399 ، 15:34:02 یازار :مینجیق
برخی از سئوالات مطرح شده، گمراه کننده بود. مثلا سئوال شده بود آیا میزان تحصیلات دراگر شهرهای ترک نشین پایین تر هست؟ یادآوری می کنم این شهرهای ترک نشین بوده اند که سردمدار مدارس مدرن در ایران بوده اند. دانشگاه تبریز یکی از اولین دانشگاه های کشور است. در واقع صحبت تاسیس دانشگاه در تبریز از آغاز مشروطه بود و چه بسا اگرمشروطه ادامه می یافت و رضا شاه نمی آمد ده پانزده سالی زودتر این دانشگاه تاسیس می شد. (دانشگاه تبریز در دوره کوتاه پیشه وری تاسیس شد). تبریز که جای خود دارد. حتی در روستای زنوز خیلی پیش از بسیاری از شهرهای بزرگ فارس نشین مدرسه مدرن تاسیس شده. هم اکنون هم یک سوم مدارس استان توسط نیکوکاران مدرسه ساز ساخته می شوند نه با بودجه دولتی. با این سابقه و با توجه به این همه همت توسط شهروندان این استان ها برای آموزش و پرورش، دور از انتظار نیست که میزان تحصیلات در آذربایجان خیلی پایین نباشد. اگر متناسب با پتانسیل این استان ها برای آموزش در آنها خرج می شد و برنامه های درسی با فرهنگ و نیاز آنها متناسب تر بود خیلی بیشتر نتیجه گرفته می شود.
در مورد اقتصادی هم همین طور. در تبریز و اردبیل عده زیادی کارآفرین محلی از دیر باز با دست و پنجه نرم کردن با سختی ها و موانع فراوان کارگاه و کارخانه می زنند. برای همین کارخانجات کوچک در آذربایجان زیاد هست. اما صنایع سنگینی که سرمایه گذاری بزرگ دولتی می طلبد خیلی کمتر از پتانسیل این شهرهاست. یادداشت های علم را بخوانید می بینید جا به جا از افتتاح صنایع بزرگ و سرمایه گذاری در اصفهان و شیراز و اهواز و حتی سیستان بلوچستان حرف می زنند اما ازآذربایجان خبری نیست. اون تراکتورسازی ای هم که ساختند رفتند از کارخانه ورشکسته رومانیایی تکنولوژی اسقاطی وارد کردند. هم اکنون هم معدن مس سونگون در ورزقان محیط زیست محل را از بین می برد اما تنها ۵ درصد سود عاید آذربایجان می شود. منفعتش را استان کرمان می برد اما کودکان ورزقان هستند که به علت تخریب محیط زیست ورزقان به ناراحتی های پوستی و ....دچار می شوند.