ادامه بحث گشت ارشاد

08:45 ، چهارشنبه 5 مرداد 1401
: آدیز
: ایمیلیز
: باغلانتیز
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P
:* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
: سؤزوز
: امنیت کدی
مشخصاتی ساخلا [ مشخصاتی سیل ]  
باخیشی تکجه بلاگ باشقانی گؤره بیلسین  
شنبه 8 مرداد 1401 ، 13:21:44 یازار :حبیب
منم قبول دارم اگر بخواهید چیزی را نابود کنید بهترین راه اینه که به طرز نادرستی ازش حمایت کنید. حجاب هم تقریبا همینطور شده یک عده به سیاست گره میزنند و اونو نماد حکومت میکنند. بهترین کار شاید معرفی الگوهای خوب باشه. اما به هر حال اوضاع طوری شده که ما آقایون واقعا از رفتن برخی جاها خجالت میکشیم.

جمعه 7 مرداد 1401 ، 11:49:04 یازار :نادیا
خانم دکتر فرزان، با سلام و عرض ادب.
چند نکته:
۱.
تحلیل جالبی در مورد یونیفرم داشتید، اما حقیقتاً چه کسی به دنبال تحمیل چادر مشکی به عنوان یونیفرم برای زنان ایرانی است؟!؟ صرفاً یک کار فرهنگی در مورد چادر انجام میشود، من دوست دارم و استفاده میکنم، شما دوست ندارید و استفاده نمیکنید... و هیچ اجباری در کار نیست. در مورد قیمت چادر و وارداتی بودن آن باید عرض کنم مثل سایر منسوجات از قبیل ساپورت و شلوار جین، چادر وارداتی و چادر داخلی وجود دارد و باز هم مثل سایر منسوجات، بازه ی قیمتی گسترده ای برای چادر هم وجود دارد. من چادری هستم و اخیراً یک چادر و یک مانتو با قیمت بسیار نزدیک به هم خریدم، میتوانستم یک مانتو گران تر یا یک چادر گران تر بخرم، این دیگر به سلیقه و جیب افراد برمیگردد. خواهش میکنم مباحث عفاف و حجاب را به چنین مسائلی گره نزنید.
۲.
دختران امروز، مادران فردا هستند. شما فکر میکنید یک دختر عفیف و پاکدامن مادر خوبی ( منظورم از مادر خوب مادری است که دغدغه ی سلامت جسمی، روحی، تربیتی و .. فرزندانش را دارد) در آینده خواهد بود یا دختری که ولنگارانه به بحث حجاب و عفاف مینگرد و به این مسائل قیدی ندارد و بیشتر دغدغه اش در ست کردن رنگ رژ لب و سایه چشم و لاک ناخن خلاصه میشود؟ آراستگی قطعاً مورد تایید دین ما هم هست است اما حقیقتاً توجه بیش از حد به ظاهر، انسان را از مسائل مهمتر باز میدارد.
۳. ببینید ما هم با بگیر و ببند گشت ارشاد موافق نیستیم و اساساً این قبیل کارها تاثیر مثبتی در بهبود حجاب ندارد، اما با بی حجابی هم مخالفیم. بی حجابی سرانجامی جز از دست رفتن عفت جوانان ما نخواهد داشت و همانطور که قبلاً هم عرض کردم در جوامع غربی هم که نتایج شوم بی حجابی و افول مداوم در حجاب رخ نمایی کرده، برخی تمایلات به بازگشت به عفاف و تشویق جوانان به عفت ورزی، پاکدامنی و خویشتن داری شکل گرفته است. اینکه برخی افراد چون علینژاد، مبارزه ی همه جانبه با حجاب اجباری را در دستور کار خود دارند طبق گفته ی صریح خودشان برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی است. من بخشی از صحبت های علینژد را اینجا می آورم:
" حجاب اجباری یکی از ستونهای اصلی جمهوری اسلامی است ، برای من اولین قدم است،‌ همانطور که رونالد ریگان میگفت این دیوار را بشکافید، حجاب همان دیوار است و ما میخواهیم این دیوار را پایین بکشیم، حجاب برداشته شود، بقیه کار آسان خواهد بود" باید با افرادی به مغرضانه به قانون و حکم اسلامی حجاب دهن کجی مکنند برخورد شود، امروز روسری را بالای چوب میزند بر بلندی می ایستند فردا و فرداها لباس زیر، برخی افراد جز به برهنگی رضایت نخواهند داد. بپذیریم که حجاب برای بانوان برای حفظ عفت و پاکدامنی و جلوگیری از تعرض بهتر است، کاش بانوان جامعه ما به خداوند و حکم اسلام اعتماد میکردند.
۴.
در مورد حوادث بی آر تی اگر فیلم را دیده باشید و حوادث پس از آن را دنبال کرده باشید، میدانید که بحث گاز گرفتن کاملاً دروغ بود. من هم به جان هم افتادن مردم بر سر حجاب را دوست ندارم و مسببان آن را مقصر میدانم. متاسفانه در تهران معتقدان به حجاب در اقلیت هستند اما خوشبختانه ایران، فقط تهران نیست و در شهرستان ها وضعیت تاحدودی امیدوارکننده تر است.
۵.
به عنوان خواهر کوچکتر شما، استدعا دارم مخالفت با گشت ارشاد را از مخالفت با حجاب جدا بفرمایید. همانطور که عرض کردم من موافق صد درصد حجاب هستم و به حجاب عشق می ورزم و افتخار میکنم. معتقدم دستور خداوند قطعاً به نفع ماست همچون نماز و روزه. اما گشت ارشاد را به شیوه ی کنونی آن تایید نمیکنم. برخورد قاطع باید تنها با افراد مغرض صورت بگیرد و نه با افرادی که از سر اشتباه و سهل انگاری در مورد حجاب قصور دارند.